Najczęściej sposób promocji w postaci newslettera wykorzystuje się w branży handlowej, zajmującej się nie tylko sprzedażą online, ale również stacjonarną.
Wynika to stąd, że ludzie bardzo chętnie dokonują zakupów, ale gdy już potrzebują danej rzeczy, na przykład butów na wiosnę, udają się do sklepu położonego najbliżej lub do tego, w którym na pewno znajdą interesujący ich produkt w dobrej cenie - nawet gdyby miały go zamawiać online lub jechać po niego przez pół miasta. Informowanie klienta o nowym towarze lub ciekawych promocjach za pomocą newslettera wpadającego bezpośrednio do jego skrzynki, to świetny pomysł na promocję i na zdobycie tego właśnie klienta!
A jak stworzyć newsletter, który naprawdę sprzeda zawarte w nim informacje? Trzeba go starannie przemyśleć. Warto, by newsletter zawierał coś, czego nie ma "normalny", nie prenumerujący klient, czyli na przykład dodatkowe 10% zniżki dla prenumeratorów. Jeśli chodzi o sam szablon newslettera, jest kilka wytycznych, których należy się trzymać przy jego kupowaniu, tworzeniu lub zlecaniu. Przede wszystkim musi on być charakterystyczny dla naszej marki - zawierać identyfikację wizualną lub charakterystyczne kolory. Jednak nie należy zmieniać szablonu z każdym kolejnym newsletterem - dużo korzystniej jest, gdy odbiorca przyzwyczai się do jednego szablonu i będzie mu wygodniej go czytać.
Kolejna sprawa to ciekawe treści zawarte w newsletterze. Można zainteresować klienta i równolegle z papierową gazetką ofertową rozsyłać newsletter do wybranych klientów, w którym oferta gazetkowa będzie poszerzona o kilka innych, unikatowych pozycji! Na przykład prenumerator newslettera ma dostęp do butów, które w ogóle nie zostały wyszczególnione w gazetce, a dla niego są dostępne 20% taniej. Dobrze jest też zainteresować odbiorcę treścią, na przykład przez ciekawe hasła reklamowe.
Wynika to stąd, że ludzie bardzo chętnie dokonują zakupów, ale gdy już potrzebują danej rzeczy, na przykład butów na wiosnę, udają się do sklepu położonego najbliżej lub do tego, w którym na pewno znajdą interesujący ich produkt w dobrej cenie - nawet gdyby miały go zamawiać online lub jechać po niego przez pół miasta. Informowanie klienta o nowym towarze lub ciekawych promocjach za pomocą newslettera wpadającego bezpośrednio do jego skrzynki, to świetny pomysł na promocję i na zdobycie tego właśnie klienta!
A jak stworzyć newsletter, który naprawdę sprzeda zawarte w nim informacje? Trzeba go starannie przemyśleć. Warto, by newsletter zawierał coś, czego nie ma "normalny", nie prenumerujący klient, czyli na przykład dodatkowe 10% zniżki dla prenumeratorów. Jeśli chodzi o sam szablon newslettera, jest kilka wytycznych, których należy się trzymać przy jego kupowaniu, tworzeniu lub zlecaniu. Przede wszystkim musi on być charakterystyczny dla naszej marki - zawierać identyfikację wizualną lub charakterystyczne kolory. Jednak nie należy zmieniać szablonu z każdym kolejnym newsletterem - dużo korzystniej jest, gdy odbiorca przyzwyczai się do jednego szablonu i będzie mu wygodniej go czytać.
Kolejna sprawa to ciekawe treści zawarte w newsletterze. Można zainteresować klienta i równolegle z papierową gazetką ofertową rozsyłać newsletter do wybranych klientów, w którym oferta gazetkowa będzie poszerzona o kilka innych, unikatowych pozycji! Na przykład prenumerator newslettera ma dostęp do butów, które w ogóle nie zostały wyszczególnione w gazetce, a dla niego są dostępne 20% taniej. Dobrze jest też zainteresować odbiorcę treścią, na przykład przez ciekawe hasła reklamowe.
Komentarze
Prześlij komentarz