Marketing dla sklepu internetowego


Każdy sklep internetowy potrzebuje reklamy. Nie ma możliwości aby prawidłowo on funkcjonował jeśli nie będzie znany. Aby rozreklamować swój sklep online warto zapoznać się trochę bliżej z marketingiem. Rozreklamowanie sklepu w sieci jest bardzo ważne.


Reklama na Facebooku


Wiele osób myśli, że wystarczy chwytliwy adres internetowy naszego sklepu i już klienci sami się zaczną pojawiać. Nie jest to jednak takie łatwe jak się wydaje. W dzisiejszych czasach bardzo ważny jest marketing w social mediach, szczególnie na portalu społecznościowym jakim jest Facebook.
Marketing online prowadzony na Facebooku pozwoli nam na zdobycie fanów sklepu i nowych klientów. Jeśli ktoś polubi nasz sklep, to zobaczą to także inne osoby, które należą do grona znajomych osoby klikającej "Lubię to". Warto dlatego postarać się o fanów na portalach społecznościowych.

Pozycjonowanie sklepu

Sklep założyć może praktycznie każdy. Wystarczy wykupić domenę, serwer i umieścić wszystko w sieci. Jest to jednak dopiero początek naszej pracy, ponieważ aby sklep mógł zostać odnaleziony należy go wypozycjonować.
Jest to dosyć trudne, ponieważ różnego rodzaju sklepów w sieci jest cała masa. Im lepiej jednak sklep jest pozycjonowany tym wyżej w wynikach wyszukiwania pojawia się na przykład w wyszukiwarce Google. Trzeba pamiętać o tym, że wielu klientów dociera do sklepów online właśnie poprzez tę wyszukiwarkę.

Reklama na forach internetowych

Marketing szeptany to bardzo ciekawe rozwiązanie i sposób na reklamę na forach internetowych. Fora o tematyce zbliżonej do naszego sklepu warto odwiedzać i się na nich udzielać. Można polecać sklep innym użytkownikom. Nie należy przy tym pisać wprost, że jest się właścicielem sklepu. Posty powinny wyglądać naturalnie na pomocne i spontaniczne. Nie powinny sugerować, że mamy jakiś interes w polecaniu konkretnego sklepu.

Tworzenie newsletterów


Skutecznym sposobem budowania relacji z klientami jest tworzenie newsletterów ze spersonalizowanym przekazem. W ten sposób wzmacniamy również świadomość marki oraz oferujemy użytkownikom wartość dodaną w postaci interesujących materiałów, co w przyszłości może zaowocować większą sprzedażą naszych produktów.

Komentarze